Skyscanner

Upplev fantastiska Sydamerika

Nyhet   •   Nov 10, 2010 10:48 CET

Sydamerika lockar allt från backpackers till megastjärnor och barnfamiljer tack vare sitt oändliga utbud av…allt! Här finns regnskogar, lyxiga shoppingstråk, aktiva vulkaner och möjligheterna att skåda allt från pigviner till lamadjur. Packa väskan och utforska denna fantastiska kontinent!

Flyg Argentina

Buenos Aires blir ett allt populärare resmål för varje år som går. Det är en modern stad med nästan 13 miljoner invånare och ett fantastiskt utbud av chica restauranger, barer och kaféer, allt till ett pris som är betydligt lägre än motsvarigheterna i Europa. I Argentina hittar du också världens sydligaste stad, Ushuaia, som är ett utmärkt val för den äventyrslystne och inte så frusne resenären. Argentina har ett skiftande landskap med allt från regnskogar till kalla kuster och träskmarker.

Flyg Chile

Chile är landet för alla naturälskare! Här kan du skåda pigviner och valar, vulkaner och saltöknar. I Parque Nacional Lauca finns över 100 fågelarter och lamadjur. Nationalparken Torres del Paine är ett populärt resmål bland alla vandringsfrälsta, här finns vandringsleder som du kan gå på i flera dagar. Det finns också möjlighet till övernattning på parkens campingplats.

Flyg Brasilien

Res till Brasilien och upplev karnevaler, djungler, fantastiska kritvita stränder och inte minst ett nattliv i världsklass. I Sao Paulo, landets största stad, finns exklusiv shopping, mysiga barer och lyxiga restauranger. Nattlivet här är ökänt och bästa stadsdelen för den som vill festa loss är Vila Madalena. Motsvarigheten i Rio de Janeiro är stadsdelen Lapa, enligt vissa ett av de absolut bästa plasterna i världen att festa på.

Flyg Ecuador

Från Ecuadors största stad, Guayaquil, avgår färjor till Galapagosöarna som är kända för sitt fantastiska djurliv. Men även fastlandet har mycket att erbjuda i djur- och naturliv. Vulkanklättring är ett exempel; den aktiva vulkanen Tungurahua är över 5000 meter hög och en riktigt utmaning! Gillar du forsränning får du bege dig österut till staden Tena som lockar entusiaster från hela världen.

Flyg Peru

Ett av många måsten i Peru är inkastaden Machu Picchu som räknas till ett av världens sju nya underverk. Andra måsten i detta land är bland annat Colcadalen och den berömda Titicacasjön som är världens högst belägna sjö. Peru har liksom många andra länder i Sydamerika ett varierande klimat och en natur som innefattar allt från vulkaner till öknar och regnskogar.

Om Skyscanner:

Skyscanner är en flygsökmotor som söker igenom hundratals flygbolag och resebyråer för att hitta de absolut bästa tillgängliga flygpriserna i världen. Använd vårt smarta verktyg för att hitta de billigaste dagarna att flyga på och de billigaste destinationerna att flyga till.

Presskontakt:
Kristin Andersson