Markona AB

Uppsala växer – Sysslomansgatan byggs om – ett utmanande projekt i stadsnära miljö för Uppsalaföretaget Markona AB

Nyhet   •   Maj 16, 2016 08:06 CEST

En av Uppsalas centrala gator står inför en större ombyggnad. Entreprenadföretaget Markona har vunnit upphandlingen och startar ett projekt centralt i en av Uppsalas trafiktäta områden. En utmaning under projekttiden är att trafik och gångtrafikanter fortsatt har en fungerande gata att passera utmed.

Projektet som precis startat sker etappvis fram till hösten 2017.

-Uppsala växer - det märks tydligt och att Markona får förtroendet att ta sig an Sysslomansgatans ombyggnad är för oss ett fantastiskt roligt bevis på våra högkvalitativa leveranser oavsett plats. Självfallet finns en del utmaningar mitt i city men vår personal är både skickliga och erfarna och ska klara av ett cityprojekt som detta. Man ska inte heller glömma bort att vi utfört byggnationer av två snabbcykelleder i Uppsala med mycket lyckat resultat. Dessutom brukar det uppskattas att vi både hejar och pratar med förbipasserande och de butiksägare som finns utmed gatan, säger Maria Andersson, VD Markona AB

Markona har genomfört flertalet projekt som bidrar till att Uppsala Växer, bland annat de två snabbcykellederna Flogsta- och Valsätraleden.

Läs mer om olika Markonaprojekt: http://markona.se/projekt/aktuella-jobb/

Läs mer om projektet på Uppsala Kommuns hemsida: http://bygg.uppsala.se/planerade-omraden/sysslomansgatan/

För ytterligare information kontakta:
Maria Andersson, VD Markona AB
E-post: maria.andersson@markona.se