Amendo

"Utan lata stunder blir det snålt med kreativitet"

Nyhet   •   Jun 25, 2013 11:56 CEST

Med semestrarna runt hörnet vill vi på Amendo passa på att önska er alla en riktigt härlig sommar! Tiden går fort när man har roligt. Kanske är det av just den anledningen som våren gick så snabbt för oss på Amendo.

Under våren har vi bland annat genomfört vår fjärde omgång av Sysselsättningsbarometern. Denna gång med finansbranschens syn på sysselsättning samt utmaningar med att vara ledare i en bransch under förändring. Detta ser vi är vardag för många chefer i dag och ställer allt högre krav på kommunikationen. Vi anordnade tre mycket uppskattade frukostseminarier i ämnet. Kanske var du där och lyssnade? Om inte, hör av dig så kommer vi gärna ut och berättar mer!

Studentbemanningen växer

Vi har inlett flera nya spännande samarbeten med våra kunder både i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår studentbemanning Talents växer i takt med att allt fler inser fördelarna med att ta in unga hungriga talanger. Vi har fortsatt att arbeta med kvalitet i fokus och mot visionen att bli ledande i Norden.

Våga vara lat

Det har varit en rolig och händelserik vår och nu är det dags för semester med långa lata dagar, i varje fall för de som fortfarande bemästrar konsten att vara slöa och göra ingenting. Långtråkighet är underskattad i dagens arbetsliv. För sanningen är att utan en viss portion lata stunder blir det snålt med kreativitet och välfungerande team som mår bra.

Så, i sommar ska jag prova på att ligga på soffan hemmavid och studera taket emellanåt. Jag uppmanar er att göra detsamma. Kanske är det när vi känner oss lagom uttråkade och idérikedomen är som störst som vi kommer på de bästa lösningarna. De där som gör våra arbeten lite lättare och roligare.

Vi laddar batterierna och kommer tillbaka i höst fulla av energi. Det ser jag fram emot!
Med hopp om en riktigt skön sommar!

Susanne Bagger, VD