ToughTools Sverige AB/Panasonic Tools

Vår smarta maskin vet bäst själv - Spara tid & kraft och få optimal prestation med Panasonics automatväxlade hjälte.

Nyhet   •   Sep 08, 2016 12:08 CEST

Panasonics automatväxlad borrskruvdragare EY7443 hjälper dig utföra att ditt jobb smidigare och sparar både tid och kraft. Den är nämligen så smart att den själv automatiskt anpassar till den växel och hastighet som är optimal vid den aktuella användningen. Det gör den till din perfekta jobbpartner och synnerligen attraktiv vid svårare och längre körningar.

Borrskruvdragaren EY7443 är en unik modell för professionellt bruk i 14,4V segmentet. Den är flexibel då den är utrustad med både manuell (HIGH, LOW) & automatisk (AUTO) växellåda, men det är i just AUTO-läget som vår hjälte briljerar extra mycket. I det läget anpassar den nämligen automatiskt till den växel och hastighet som är optimal i olika faser, vilket sparar både tid och kraft åt dig. Perfekt vid svårare och längre körningar!

Storleken är faktiskt allt
Maskinen är kompakt, välbalanserad och lätt och väger in på smått otroliga 1,85 kg inklusive batteri! Men den levererar trots sin låga vikt en oslagbar kraft - som vanligt när det kommer till Panasonics maskiner alltså. Detta tack vare att våra maskiner är utrustade med såväl den senaste batteritekniken som att maskinernas alla delar är till 100% egenproducerade vilket ger en optimal kompatibilitet.

Fler sköna egenskaper
Det är inte bara maskinens vikt och balans som ger dig en skonsammare arbetssituation. Tack vare det smarta kickback-skyddet slipper du även risk för skador på hand och handled om bits eller skruv plötsligt skulle fastna.

EY7443 är dessutom IP56-klassad för exceptionell motståndskraft mot damm och vatten, vilket uppskattas av alla våra användare som vet att arbetsplatser utsätter maskiner för tuffa villkor. Lägg därtill egenskaper som LED-belysning, bälteskrok och bekvämt soft grip-handtag och voilá - ett komplett drömverktyg!

Se produkten in action!

Ladda ner artikeln som pdf.

Läs mer om våra produkter på panasonictools.se

För mer information, kontakta:

Anders Sebelius, VD och försäljningschef

anders@toughtools.se