KARMAKONTOT

Välgörande mössa för FRED och god KARMA

Nyhet   •   Jul 01, 2016 07:57 CEST

Karmakontot ideella förening lanserar nu en välgörande mössa i samarbete med det svenska märket Yngmar. Köp en mössa och skänk 200 kr till valfritt välgörande ändamål! Att hålla sig varm om huvudet och att dessutom ha ett varmt hjärta är riktigt coolt. Nu kan du visa att du gillar fred och samtidigt tanka på ditt karmakonto.

Att sälja välgörenhetsprodukter som har en funktion, som är hållbart lokalt producerade och som håller samma prisnivå som hos andra återförsäljare är en av Karmakontots verksamhetsidéer.

"Vi vill göra det mer tillgängligt, hållbart och coolt att köpa produkter där en del av pengarna går till goda ändamål", säger Pernilla Larsson, en av grundarna till Karmakontot.

"Vi vill låta den som köper eller den som får en välgörande produkt själv få bestämma vilket ändamål som just hen vill stödja. Istället för att det ska vara ett företagsbeslut, som med många andra välgörande produkter", säger Erika Brandt, grundare till Karmakontot.

På Karmakontots hemsida www.mittkarmakonto.se finns idag 18 valbara ändamål inom flera olika kategorier som Stockholms stadsmission, Djurens rätt, LoveNepal, Hand in Hand, Non-Violence Project Sverige, Rädda regnskog och många fler.

Görs inget aktivt val går pengarna från mössan till:
PeaceWorks, Non-Violence Project Sverige, Tamam och Afrikagrupperna som är de anknutna ändamål som arbetar aktivt för en fredligare värld.

Mössan Peace Karma finns att köpa för 399 kr (samma pris som hos andra återförsäljare) via Karmakontots webbshop och du får samtidigt ett Gåvokort med 200 kr att skänka till valfritt ändamål!

Warm head, warm heart!