Jonas Magnusson Fastighetsbyrå i Växjö AB

Välkommen att titta in i kvarteret Lågan

Nyhet   •   Aug 01, 2015 16:53 CEST

Brf Lågan bjuder exklusivt in dig som anmält ditt intresse för en bostad i nya kvarteret Lågan. Mycket återstår innan det finns ett färdigt hus att flytta in i men redan nu är det full verksamhet på platsen. Rivningen av de gamla lokalerna pågår som bäst och under sommaren tar markarbetena vid.

Nu arbetar vi med att få de sista detaljerna på plats för att säkerställa att slutresultatet blir så bra som möjligt. Ambitionerna är höga och vi vill att Lågan 18 ska bli det bästa huset i Växjö. Det innebär att säljstarten planeras till efter sommaren. Exakt datum meddelas i augusti men klart är att ni som gjort en intresseanmälan kommer att få företräde vid säljstart.

Informationsträff på Palladium

Har du ett par timmar över den 19 augusti kl 18–20 så är du mycket välkommen till en informationsträff på Palladium, Storgatan 12 i Växjö. Vi vill visa och berätta för dig var vi står i dag. Du får veta hur huset, gården och takterasserna kommer att bli. Vi kikar också in i några typlägenheter och visar olika planlösningar.

Det blir ett utmärkt tillfälle att ställa frågor och få veta mer om hur arbetet fortskrider. Vi bjuder på tilltugg och något gott att dricka.

Preliminär agenda

• 18.00 – Samling kring tilltuggsbordet.
  • 18.15 – Jonas Magnusson, Fastighetsbyrån hälsar välkommen och presenterar sig och sina kollegor.
  • 18.30 – Att bo i en bostadsrättsförening. Vi berättar kort vad det innebär.
  • 18.45 – Byggherren Christian Fredrikson berättar om huset, vad som pågår nu, planerad byggstart och tänkt inflyttning. Han berör även föreningens styrelse och hur överlämnandet kommer att gå till. Vi tittar på bilder och ritningar och berättar hur det är tänkt att fungera med butik, garage, gård och terrasser.
  • 19.00 – Arkitekten Ola Malm delar med sig av sina tankar kring huset och omgivningen.
  • 19.15 – Jonas Magnusson beskriver säljprocessen med förhandsavtal, upplåtelseavtal, tillval med mera. Vi får veta vad som behöver göras och i vilken ordning saker och ting sker.
  • 19.30 – Frågestund
  • 20.00 – Tapto och hemgång

Hitta hit

Palladium ligger på gågatan i centrala Växjö, Storgatan 12. Vi tar emot dig och ditt sällskap vid entrén.

Anmälan senast 12 augusti

Är du intresserad av att medverka skickar du e-post till vaxjo@fastighetsbyran.se eller ringer till Fastighetsbyrån, telefon 0470-225 90 senast 12 augusti. Meddela hur många som kommer, så att vi kan boka tillräckligt med fika.