Telemanagement Sverige AB

Välkommen Marie Rosengren!

Nyhet   •   Feb 10, 2014 16:32 CET

Det är med glädje vi välkomnar Marie Rosengren som Senior Consultant inom Customer Experience Management. Marie kommer senast från Klarna där hon arbetade som Manager Customer Service Efficiency.

Marie har mer än 15 års erfarenhet av kundservice, hon har arbetat som Kundservicechef, Verksamhetskonsult och Projektledare med vana från både egen och outsourcad kundtjänst. Marie har dessutom arbetat i mer än 10 år som chef inom kundservice i olika branscher som finans-, vitvaru- och mjukvarubranschen. I rollen som Kundservicechef har hennes fokus varit processförändringar, personalledning och målstyrning.

Marie har även arbetat som konsult där hon med verksamhetsutveckling, kanalstrategi och processtyrning, hjälpt företag, kommuner och myndigheter att styra mot självservice och webbaserad kundservice.

Som Projektledare har hennes uppdrag varit att driva förändring av arbetssätt, t.ex. att vara mer proaktiv i kommunikationen med kunder eller att implementera stödsystem till kundservice.

"- Utmaningarna inom kundservice idag handlar mycket om att vi har olika behov hos olika kundgrupper när det gäller önskade kanalstrategier. Vissa kunder vill endast ringa in och prata med en människa, andra vill sköta allt via socialmedia eller web. Utmaningen för kundservice blir att förhålla sig till dessa behov och finna en arbetsmetod som passar, säger Marie."