Packaging Arena

Välkommen på föreningsstämma hos The Packaging Arena!

Nyhet   •   Apr 24, 2013 13:42 CEST

(Catharina Ottestam från Innventia & Helén Williams från Karlstads universitet föreläser stämman)

Den 30 maj är det dags för föreningsstämma i The Packaging Arena ek. förening. Ta chansen att träffa andra medlemmar och ta del av det senaste inom föreningen. Dessutom har vi två högst intressanta föreläsare på plats som du inte vill missa!

Dagen börjar med föreningsstämman. Efter den gör vi en kort summering av 2012 samt en spaning framåt mot de möjligheter som fortsättningen på 2013 erbjuder.

Slutligen bjuder vi på två mycket intressanta föreläsningar på temat: Globala trender inom förpackningsområdet.

Packaging 2020 – Innventia Global Outlook Report
Catharina Ottestam, Director Business Area Packaging Solutions hos Innventia berättar om studien Packaging 2020 – Innventia Global Outlook Report. Studien som genomförts i samarbete med Kairos Future visar hur den globala konsumenten styrs av produktens förpackning i sina köpbeteenden. Rapporten beskriver sju globala krafter och dess påverkan på förpackningsindustrin och framtidens förpackningar.Globala trender i livsmedelsproduktion och konsumtion

Vi välkomnar också Helén Williams tillbaka till Sverige och Karlstad. Under 6 månader har Helén bedrivit forskning om förpackningar och matspill vid Centre for Design, RMIT i Melbourne Australia. Hon kommer bland annat att berätta om en studie om globala trender och betydelsen för framtida utveckling av förpackningar som hon har arbetat med.

Vad: Föreningsstämma The Packaging Arena ek. förening

Var: The Packaging Arena, Västra Torggatan 11 Karlstad

När: 30 maj 13:00 – 16:00

Föreningsstämma (enbart medlemmar)