Virtual Intelligence VQ AB

Välkommen till årets bransch-händelse - Stockholm Legal Business Summit 13-14 november

Nyhet   •   Aug 20, 2013 23:09 CEST

Stockholm Legal Business Summit samlar framstående talare och visionärer från hela världen för att diskutera strategiska frågor och trender på den juridiska marknaden. Denna tvådagars-konferens består av två event - VQ Knowledge and Strategy Forum och SCC Commercial Objectives in International Disputes Resolution (tvisten som affärshändelse).

VQ Knowledge and Strategy Forum är en internationell konferens som anordnas för fjärde året i rad, med internationella talare av högsta klass. VQ Forum utgör den första dagen, den 13 november, av Stockholm Legal Business Summit. Temat för årets VQ Forum är ”Innovation i praktiken - från strategi till praktisk verklighet”, med internationella och svenska talare som kommer att ge inspiration och praktiska exempel på nya affärsmöjligheter, nya innovativa tjänster, kunskapsdelning och samverkan mellan klienter och advokatbyråer, ökad proaktivitet och användandet av teknik för att driva affärsutveckling m.m.

Några av talarna är Casey Flaherty, bolagsjurist på KIA Motors i USA som har tagit ett helt nytt grepp med tekniktester som en del av underlaget för att välja advokatbyrå, Lisa Göransson på Allen & Overy, som skapat en gemensam online legal risk management lösning i ett omskrivet samarbetsprojekt för sina stora bank-klienter, Stuart Kay, Head of Global Business Systems på Baker & McKenzie, Stefan Erhag, Executive Partner på Delphi, universitetslektor Patricia Shaughnessy som moderator, samt en efterlängtad favorit i repris av Janet Day, Berwin Leighton Paisners enastående, omtalade och prisbelönta IT-chef.

Ladda ner programmet för VQ Forum här »

Den 14 november 2013 ägnar vi en heldag åt en diskussion mellan bolagsjurister och advokater om hur den affärsmässiga aspekten bäst tas tillvara i ett läge när bolaget har blivit inblandat i en tvist. Särskilt fokus kommer att ägnas åt medling och vilken potential ett sådant alternativ har för de inblandade företagen. Syftet med konferensen Commercial Objectives in International Disputes Resolution är ge konkreta tips för externa rådgivare som vill stötta ett bolag i tvist, liksom att ge bolagsjuristen verktyg för att säkerställa en kommersiellt effektiv upphandling av externa advokattjänster.

Några av talarna är Michael McIlwrath, Senior Counsel, Litigation, GE Oil & Gas Division, Florence; Eric Runesson, Partner, Sandart & Partners, Stockholm; Chairman, Mediation Institute of the Stockholm Chamber of Commerce; Harold Coleman, Jr., Mediation.org, New York, William McKechnie, Head of Corporate Legal Sweden, If, Stockholm; Emmanuelle Cabrol, Partner, Herbert Smith Freehills, Paris; Phillip Capper, Partner, Head of International Arbitration, White & Case, London; John Daerr, Senior Counsel, Vinge.

Ladda ner programmet för Commercial Objectives in International Disputes Resolution här »

Registrering kan ske till VQ Forum respektive SCC-eventet separat eller till båda dagarna med en rejäl rabatt.

Registrering och mer information hittar du här »