Easyart

Antika Världskartor - stor London-trend

Nyhet   •   Okt 21, 2010 13:54 CEST

I början av oktober var Easyart var på Decorex mässan i London, – en av de mest inflytelserika handelsmässorna för inredningsproffs där leverantörer lanserar sina nya kollektioner och stilar. En av de mest uppenbara trenderna på mässan var kartor i antik stil.

Exempelvis hade House and Gardens täckt sin huvudvägg i montern med en enorm väggmålning med en antik världskarta. Även det populära inredningsprogrammet 60 Minute Makeover visade visade nyligen en "vintage karta" från Easyart i ett avsnitt. Kartorna återkommer även i olika utformningar hos flera kända heminredningsbutiker och på några av de inflytelserika inrednings-bloggarna. Londons inredningselit svärmar med andra ord över dessa klassiker och vi måste hålla med om att en snygg karta i antik stil kan ge en makalöst cool retrokänsla åt nästan vilket rum som helst.

En antik karta behöver dock inte vara en kostsam affär. På Easyart finner du nu ett stort urval fina nytillverkade vintagekartor i olika utformningar, storlekar och färgnyanser. Klicka här för att se hela vår samling med kartor i antik stil.

___________________________

Med marknadens bredaste sortiment av konst är Easyart idag Sveriges största konstshop som besöks av mer än 7000 personer varje dag och genom tiderna har vi sålt till tiotusentals nöjda kunder. Genom våra stora valmöjligheter bland tavlor och inramningsalternativ är Easyart.se galleriet för Dig som vill ha unik och personlig konst til ett rimligt pris. Att köpa konst på Easyart är inspirerande, enkelt och prisvärt.