Kimo Instrument AB

Värmekamera nya E-serien

Nyhet   •   Feb 27, 2014 14:51 CET

FLIR E50
Värmekamera med digitalkamera och hög känslighet.

• Mätområde -20...+650°C
•  Känslighet: <0,05°C
•  Upplösning: 240 x 180 px
•  Inbyggd digitalkamera 3,1 Megapixel
•  Skalbar fusion, bild-i-bild
•  Lasersikte

Kamerorna i nya E-serien kombinerar proffesionell upplösning och känslighet med låg vikt och smidig design. En mängd nya och branch-unika funktioner gör kamerorna i E-serien till de mest effektiva och mångsidiga i sin klass.

FLIR E50 har inbyggd digitalkamera och kraftig LED-belysning vilket bidrar till tydlig och effektiv rapportering även i ljussvaga miljöer med hjälp av bild i bild-funktionerna. Dessutom kan mätningarna kompletteras med röstanteckningar för att ytterligare förenkla arbetet.

Med MeterLink kommunicerar värmekameran trådlöst med mätinstrument för temperatur, fukt och ström, vilket ger ovärdelig kunskap om omgivande förhållanden vid termograferingstillfället. Med WiFi-anslutning skickas bilderna enkelt till mobila enheter som iPhone, iPad eller iPod för bearbetning och rapportering direkt på mätplatsen.

Den 3,5" (320 × 240 px) stora och tydliga pekskärmen ger snabb och intuitiv kontroll över mätningarna med 3 flyttbara temperaturpunkter, min/max och medelvärdesberäkning samt automatisk lokalisering av varmaste och kallaste punkten.

Nya E-serien har dessutom en bilduppdateringsfrekvens på hela 60 Hz, vilket möjliggör kontroll av rörliga eller roterande objekt med hög precision.

Levereras med väska, mjukvara, USB-kabel, batteri, nätaggregat
SD minneskort och kalibreringscertifikat.