Kvillebäcken

Växtpensionat i Kvillebäcken

Nyhet   •   Aug 24, 2012 09:02 CEST

Pensionat för katter, hundar, surdegar och nu även för växter. På Kvartersodlat i Kvillebäcken har man under sommaren dragit igång ett projekt dit folk kan lämna in sina växter då de själva är bortresta eller på semester. För ynka 10 kronor ger Kvartersodlat de olika växterna både kärlek och näring under två veckors tid.

Intresset för projektet har varit stort och som flest har man fått in 20 växter av en och samma person. När vi frågar Niklas Wennerberg på Kvartersodlat om tanken med projektet säger han:

- Många drar sig för att be en granne att vattna växterna medan de själva är bortresta. På kvartersbasis vill vi därför skapa en naturlig plats dit folk kan vända sig med sina växter. På Kvartersodlat har vi till och med skapat en egen avdelning vid namn ”Växtpensionat” där vi erbjuder platser i både sol och skugga.

För mer information kontakta:
Niklas Wennberg, Kvartersodlat,
Tel. 0703-70 80 04 Mail: niklas@hylapond.se

Om Kvillebäcken:

Kvillebäcken är en helt ny stadsdel i Göteborg. Totalt ska 2000 nya lägenheter byggas. Visionerna för Kvillebäcken är att skapa en levande stadsdel där mötet mellan människor står i fokus och där invånarna kan leva klimatsmart. Allt endast 6 minuter från Brunnsparken. Nya Kvillebäcken byggs av ett byggkonsortium bestående av Bostadsbolaget, Derome, HSB Göteborg, Ivar Kjellberg, NCC, Veidekke, Wallenstam och Älvstranden Utveckling. Nya Kvillebäcken är det första området som byggs utifrån Göteborgs stads nya och tuffa miljökrav. Första inflyttning är planerad till 2013.
Läs mer på
www.kvillebäcken.se