KLAR Design

VARIFRÅN kommer Sveriges nya uppfinningar = arbeten idag, Uppfinnare inte Universitet

Nyhet   •   Sep 16, 2014 11:44 CEST

STIK är en förening för innovationsskapande människor som nu har gjort en mer grundlig undersökning på VARIFRÅN kommer Sveriges nya uppfinningar = arbeten idag. Ber er ta en kort stund att summera budskapet på http://stik.se/sem/ och dra era egna slutsatser. För mig har det alltid stått klart att den fria viljan skapar mer än den skolade. Men för politiker och beslutsfattare är det tjusigare att inviga flotta labb.
Som idespruta och entreprenör är det viktiga frågor speciellt som det är så mycket svårare för enskilda uppfinnare att få tag på riskvilligt kapital, betydligt enklare för en forskare idag.Hade det varit lättare att finansiera starten av företag och innovationer skulle många nya jobb skapas utan stora rubriker men med fler leenden på bussen och i kön på bolaget, vill vi inta alla mötas så?Har du intresse av investeringar i framtida produkter och tjänster hör av er för ett förutsättningslöst möte.