Ymer Reklambyrå

VD-BREV FRÅN YMER - JANUARI 2010

Nyhet   •   Jan 26, 2010 14:48 CET

Mysig kampanjsajt för OSRAMs lågenergilampor

www.mysbelysning.se berättar OSRAM om sina nya lågenergilampor som ger samma varma ljus som vanliga glödlampor. Ymer står bakom sajtens struktur och design. Innehållet har vi tagit fram tillsammans med OSRAM. Vi har även hjälpt till att skriva manus till introfilmen med inredaren Simon Davies (känd från TV). Och självklart håller vi med Simon när han säger: ”It’s all about mysbelysning.”

Ny kampanj för Alviksskolan

Kampen om eleverna hårdnar. Allt fler kommunala grundskolor satsar därför på marknadsföring med morgondagens högstadieelever som målgrupp. Ett sådant exempel är Alviksskolan (kund sedan 2004) som Ymer i dagarna hjälpt med åtta fyrsidiga foldrar om elevens val, exempelvis fotboll, scen, science, miljö, IT, media och kommunikation.

Ymer har fått uppdraget att sköta Citycons PR

Som en följd av vårt lyckade PR-arbete för nya gallerian Liljeholmstorget, som öppnade i oktober 2009, har Ymer fått uppdraget att hjälpa Citycon med koncernens PR på den svenska marknaden. Förutom Liljeholmstorget äger och förvaltar Citycon 8 köpcentrum och 7 andra detaljhandelsfastigheter i Sverige. I uppdraget ingår även viss beredskap vid krishantering samt att hjälpa Citycon med intern mediaträning. PR-arbetet ska bygga på utvalda grundläggande styrkor som Citycon vill kommunicera med berörda intressenter – bl a att Citycon är en aktiv ägare och utvecklare som alltid är närvarande i den dagliga verksamheten, där man jobbar för förbättrad handel i stort ochsmått (skyltning, butiksmix, lokalisering mm).

Sociala Medier – en självklarhet i mediamixen

Sociala Media är inte längre något nytt och flummigt, utan en självklarhet i mediamixen. På Ymer ligger vi i framkant när det gäller sociala medier. Vi genomförde flera lyckade kampanjer 2009 och jobbar just nu med två mycket spännande projekt. Vi har bred erfarenhet av hur dessa medier fungerar, hur man mäter attityder, statistik och ROI, vilka som är populärast och vilka som passar bäst för just din verksamhet. Hör jättegärna av dig så kommer vi och presenterar.

Från Liljeholmstorgets twittersajt, 9 november 2009:”Tusen tack för respons - grymt att Liljeholmstorget använder twitter och tar till er konsumenternas åsikter och önskemål! / Tove”

Sveriges Kommunikationsbyråers 280 medlemsföretag, däribland Ymer, har granskats av UC

Resultatet säger att knappt hälften inte klarar grundläggande ekonomiska krav. Ymer tillhör de som får godkänt enligt resultatet som presenteras i Resumé nr 1 – 3. Av Sveriges totalt 3600 reklambyråer får enbart ca 900 godkänt.

Varma hälsningar från vännerna på Ymer genom

Mats Wallin, mats@ymer.se

"Honest disagreement is often a good sign of progress”

Mathatma Gandhi