Ymer Reklambyrå

VD-brev från Ymer - November/december 2009

Nyhet   •   Dec 07, 2009 10:53 CET

VD-BREV FRÅN YMER – NOVEMBER/DECEMBER 2009

Det är vi som gör Ymer unikt

I augusti samlades hela byrån 155 meter under jord i Sala Silvergruva. Med oss hade vi pennor och var sitt stort rött pappershjärta, på vilket alla kollegor fick skriva var och ens styrkor. Det var läskigt, roligt och mycket intressant. Plötsligt hade vi på pränt just de styrkor som gör Ymer unikt. Göran fångade upp detta och förde idén vidare till en ny företagspresentation.

Digital höstkampanj för OSRAM

OSRAM lanserade under hösten ULTRA LIFE, en ny billampa med extremt lång livslängd. Den är så hållbar att OSRAM till och med lämnar 3 års garanti. Ymer fick uppdraget att kommunicera ut detta i den digitala världen. Budskapet var enkelt: Med ULTRA LIFE slipper du byta lampor varje år. Dessutom minskar du din klimatpåverkan. Kampanjen gick under november på bland annat blocket.se och dn.se samt på kampanjsajten mörkerkörning.nu.

Ymer får nytt retailuppdrag för Plantagon Greenhouse

Plantagon International AB har med det svenska teknikkonsultföretaget SWECOs hjälp utvecklat en teknisk innovation som kommer att revolutionera de stora städernas försörjning av närodlade grönsaker. Ägarna är dels det svenska Swecorp Citizenship och dels amerikanska indianstammen Onondaga Nation. Styrelseordförande är indianhövdingen Orens Lyon som också är välkänd i Sverige.

Som retailstrateg, är det jag som inledningsvis jobbar i projektet. Min uppgift är att vara sparringpartner till företagets VD Hans Hassle. Syftet är att bidra i utvecklingen av affärsmodeller och distributionskoncept för närproducerade grönsaker. Ett spännande uppdrag som bland annat innebär att etablera kontakter med Tesco i England, Whole Foods Market i USA och förstås ICA och Coop i Sverige.

Twitterutbildning för Liljeholmstorgets 90 butiker

I november höll Ymer en utbildning i Twitter för Liljeholmstorgets 90 butiker. Twitter är en viktigt del av Liljeholmstorgets offensiva satsning på sociala media. Rätt använt har Twitter potential att bli en fantastisk säljkanal.

Kolla gärna in ymer.se

Är du nyfiken på vad vi gör mer här på Ymer, varför vi får allt fler retailuppdrag och vilka som gör Ymer unikt? Då ska du kolla in ymer.se, som dessutom fått ett litet ansiktslyft sedan senast du var där.

Hoppas att du får en stark avslutning på 2009!

Varma hälsningar från vännerna på Ymer genom

Mats Wallin, mats@ymer.se

ymer reklambyrå

norr mälarstrand 10

112 20 stockholm

08-555 912 00 www.ymer.se

Mänsklighet betyder olika för olika människor.

För indianerna står vår relation med naturresurserna

i centrum.”

Orens Lyon