Ymer Reklambyrå

VD-BREV FRÅN YMER - SEPTEMBER 2010

Nyhet   •   Sep 13, 2010 14:52 CEST

VD-BREV FRÅN YMER – SEPTEMBER 2010

Två nya Ymer-kunder på ledande skolmässa

I november kommer två av Ymers allra nyaste kunder - Lärarförsäkringar och Min Trygghet - att vara med på Skolforum, som är årets största mässa för lärare. Vi har designat båda montrarna; varav den ena (Lärarförsäkringars) görs i form av ett kafé, där en av landets skickligaste baristor kommer att servera oemotståndligt gott kaffe. Vi har dessutom satt ihop två olika mässtävlingar – bland annat en fototävling för Min Trygghet med tillhörande kampanjsajt, där Sveriges lärare bjuds in att tävla med sin bästa bild på temat trygghet.

Hans Grindal nyanställd projektledare

Vi har rekryterat en ny projektledare: Hans Grindal, som börjar hos oss den 1:a oktober. Hans kommer närmast från Mentor Communications där han jobbat som projektledare för bl a Retail Awards (Dagens Handel) och Modegalan/Habit Fashion Awards. Hans har en bred och spännande bakgrund inom det kreativa området.

Awkward och Hunter – nya samarbetspartners

Vi är glada att ha knutit samarbetsavtal med webbyrån Awkward (Joakim Strandell och Dennis Phang) och eventbyrån Hunter Upplevelseproduktion (AnnaKarin Sandström) som har sina arbetsplatser hos oss på Ymer. Vi ser fram emot ett kreativt och givande samarbete.

Awkward är en digital design- och produktionsbyrå, som arbetar mycket med webbplatser och digitala reklamkampanjer och gärna även integrerar sociala medier i projekten.

Hunter Upplevelseproduktion hjälper företag och organisationer med att arrangera allt från konferenser, kick-offer och julfester till mässor, galor och produktlanseringar - från strategi till utförande.

Träningsläger i massmediehantering

Jag har tidigare berättat om en spännande Ymerspecialitet; att arrangera massmedieseminarier som går ut på att träna sig i att hantera tuffa intervjusituationer. Vi har skräddarsytt ett heldagsseminarium, som vi rekommenderar varmt. Under en sådan dag blir det, mellan de filmade träningssessionerna, som spelas upp och analyseras av gruppen, genomgång av praktiska och jordnära ”regler” hur man umgås med massmedia. Kontakta gärna mig eller någon av dina kontaktpersoner på Ymer för mer detaljer.

Kundanpassade utbildningar i sociala medier

Högsta kreditbetyg av Soliditet AB (AAA)

Triple A-rating från Soliditet - för tredje året i rad. Ymer tillhör också Resumés sk ”stjärnföretag”. Tillsammans med affärs- och kreditupplysningsföretaget UC har man gått igenom de senaste tre årens bokslut för samtliga Sveriges reklambyråer. En mindre andel klarar provet.

PUB-kväll torsdag 21 oktober

Förhandsinfo – sätt ett stort rött kryss i almanackan för torsdagen den 21 oktober. Då blir det PUB-kväll direkt efter jobbet här på Ymer, där du bl a får stifta närmare bekantskap med våra nya samarbetspartners Awkward och Hunter. Håll koll på inboxen, officiell inbjudan kommer om ett par veckor.

Glada hösthälsningar från vännerna på Ymer genom

Mats Wallin, mats@ymer.se

Ymer reklambyrå - N

orr mälarstrand 10  - 112 20 stockholm -  08-555 912 00 www.ymer.se

"Förmågan att tänka annorlunda idag än igår

skiljer den vise mannen från dåren..”

John Steinbeck

Allt fler av våra kunder efterfrågar mer kunskap om marknadsföring via sociala medier exempelvis Facebook och Twitter. Vi har hållit ett flertal företagsanpassade utbildningar det senaste året, som varit mycket uppskattade. Förutom grundläggande kunskaper om sociala medier ser vi över ditt företags behov och möjligheter. Därefter kommer vi tillbaka med ett skräddarsytt medieförslag och kreativa idéer om hur ditt företag ska kunna ta för er även i dessa medier. För ett par av våra kunder är vi även sociala medie-redaktörer, vilket innebär att vi dagligen bevakar, svarar på frågor och uppdaterar kundernas olika sociala medier.