Think Happy Thoughts AB

Vd-byte på Think Happy Thoughts

Nyhet   •   Feb 03, 2016 14:12 CET

Emily Öjdemark blir ny vd för reklambyrån Think Happy Thoughts.

Tidigare vd:n, Daniel Forneheim, har haft positionen sedan starten 2007, då han var med och startade byrån. Nu blir Daniel Forneheim i stället arbetande styrelseordförande och huvudstrateg i företaget. I de rollerna ligger ett viktigt arbete att ansvara för att utveckla både befintliga och nya kunders affärsnytta. Emily Öjdemark, som sedan 2012 är delägare vid Daniel Forneheims sida, har tackat ja till erbjudandet och klev vid årsskiftet in i den nya rollen.

- Jag har gjort det här länge nog nu och att Emily så självklart svarade ja på frågan om hon ville anta utmaningen och ta över efter mig har gett mig ytterligare trygghet i att det här är rätt steg för oss att ta.

– Att stärka vår positionering mot läkemedelsbranschen blir 2016 års stora satsning för oss. Årligen vidareutbildar vi oss i marknadsföring av läkemedel, den så kallade IMA-utbildningen. I dagarna förstärker vi vår hälsoprofil ytterligare med kompetens inom farmakologi. Det är avgörande för oss att vi har medicinsk copy-kompetens, och en djup förståelse för våra uppdragsgivares kommunikativa utmaningar, säger Emily Öjdemark i ett pressmeddelande.