Cefour Wine & Beverage AB (publ)

VD har ordet – april 2013

Nyhet   •   Apr 05, 2013 12:26 CEST

När almanackan nu visar april och vår, trots att termometern utanför fönstret fortfarande stretar emot, har vi nått fram till en viktig period för Cefour. En period där våra presumtiva kunder fattar sina beslut kring sommarens sortiment och utbud. Det är också en period där event- och festivalmarknaden börjar vakna till liv efter vintervilan, och vi är nu i full färd med denna införsäljning.

Själv är jag ganska nyligen hemkommen från Prowein i Dusseldorf, denna gigantiska årliga vinmässa som sträcker sig över 8 hallar och lockar närmare 5,000 utställare och 44,000 besökare. Där visade vi tillsammans med Groupe LFE upp ”nya” Easy Wine Glass och presenterade vårt displayställskoncept framtaget för retail.

Intresset var som vanligt väldigt stort, inte minst bland media. Och nyfikenheten på denna svenska, innovativa produkt kommer att rendera i flertalet artiklar i europeiska branschtidningar framöver. Detta är givetvis väldigt värdefullt för oss och tillsammans med att aktivt arbeta mot ägarspridning i bolaget utgör detta våra två viktigaste och effektivaste metoder för att marknadsföra Cefour och Easy Wine Glass. Mässan gav oss förutom bekräftelsen att vi har en unik produkt, även flera intressanta nya leads samt personliga möten och kliv framåt i de förhandlingar vi haft den senaste tiden med europeiska retailkedjor.

Nästa vecka skickar vi en första container med nya Easy Wine Glass till USA. Detta är ett resultat av fortsatt bearbetning och att vi fått klart med lokal distribution främst i Chicago och Minneapolis med distributörer verksamma inom Coors-Miller stora nätverk.
En minde separat leverans kommer också att gå till WSWA trade show i Orlando som äger rum i slutet av april, samt 2 regionala mässor i Wisconsin och Illinois där Easy Wine Glass kommer att delta.

Övriga glädjande nyheter är att det 30-tal SPAR butiker i Holland som börjat sälja våra glas, är mycket nöjda med responsen från sina kunder och smidigheten kring de nya displaylådorna. Vi har levererat en andra omgång vin till dem, och med Queens day och vackert väder i antågande jobbar vi emot en bredare listning och utökade volymer.

Glöm inte att fortsätt beställa och njuta av våra viner genom Systembolagets beställningssortiment och glöm inte heller att gilla vår Facebook sida om ni inte gjort det ännu. Fram till den 15/4 har ni möjlighet att vinna ett sommarkit med ishink, solglasögon och paraply. Några av de promotion artiklar som vi tagit fram och kan erbjuda de festivaler och konserter som väljer en smart dryckeslösning för vin i sommar!

För mer information, vänligen kontakta:

Mikael Bergholts, VD
mikael@cefourwine.com