Great Place to Work® Sverige

VD har ordet - Farhad Jabbari SATS

Nyhet   •   Nov 03, 2011 10:36 CET

Varför deltar ni i rankningen av Sveriges Bästa Arbetsplatser?

En av SATS tre viktigaste målsättningar är att vi ska vara den bästa arbetsplatsen för alla som arbetar hos oss. Vi ser rankingen som en möjlighet att utvärdera och ta temperaturen på vår verksamhet. Det hjälper oss att under året fokusera och arbeta med aktiviteter som tar organisationen i rätt riktning – mot våra målsättningar.

Nämn de tre mest avgörande faktorerna för att ni har lyckats bli en av Sveriges Bästa Arbetsplatser.

För det första så är vi en organisation som drivs av tydliga målsättningar, har vi satt ett mål så är det målet vi ska nå. Vi har under lång tid arbetat strategiskt med att vara en av Sverige Bästa Arbetsplatser vilket bidrar till att vi ser resultat. Men egentligen så är den mest avgörande orsaken att vi vill att våra medarbetare ska trivas hos oss, för våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och det är personalen som skapar en bra arbetsplats.

Hur använder ni er placering i employer branding-syfte?

Hela deltagandet bevisar vår ambition med att vara en av Sveriges bästa arbetsplatser och stärker vårt varumärke såväl internt som externt. Internt är det en stolthet att finnas med på denna lista och för att nå de resultat som vi vill behöver vi alla arbeta medvetet och engagera oss varje dag, året runt.

Arbetar ni på andra sätt för att bygga ert employer brand?

Tävlingar är en del av vår kultur och vi deltar i en rad olika tävlingar och initiativ inom och utanför SATS för att mäta och utvärdera verksamheten – för vi vill ständigt utvecklas och bli ännu bättre.

Beskriv er företagskultur för en arbetssökande som är intresserad av att jobba hos er!

På SATS har vi ett stort hjärta för vår verksamhet – vi brinner för det vi gör och delar passionen för träningen. Vår företagskultur präglas av våra duktiga medarbetare och genomsyras av våra värderingar, GETIN.