Film i Väst AB

Vem får lysande recensioner

Nyhet   •   Sep 24, 2010 13:22 CEST

Film i Västs samproduktion baserad på Stina Wirséns böcker för våra allra minsta har nu blivit biofilm. Vem filmerna är små filmer om stora känslor och handlar om Lilla nalle och hennes kompisar som leker, bråkar, tävlar och gosar. Berättelser om att komma bort, vara bäst, spika sig på näbben eller att vara ful för att man är gul. Det är varma historier med goda slut för de allra yngsta.

Filmerna får lysande recensioner av kritikerna. I DN som ger filmen fyra av fem i betyg skriver Hynek Pallas:

"...måhända underskattar de minsta barnens förmåga att fånga upp nyanser när filmerna staplas på varandra i biomörkret, är ”Vem”-historierna i form av söta små filmberättelser alldeles utmärkt underhållning."

I Sydsvenska Dagbladet som även den ger filmen fyra av fem i betyg skriver Michael Tapper:

"Gunnar Bolin är en trygg föräldraröst som guidar de minsta genom starka känslor. För Wirséns berättelser backar inte från att låta en unge slänga filmjölkstallriken i plytet på sin förälder, som sedan själv börjar gorma som ja, en liten unge."