Great Place to Work® Sverige

Vi söker det bästa från de bästa!

Nyhet   •   Jul 10, 2012 13:30 CEST

Vi söker det bästa från de bästa!

I höst planerar vi en serie nyhetsbrev med s.k. Best People Practices (BPPs) från Sveriges Bästa Arbetsplatser 2012. Konceptet kommer att heta ”Det bästa från de bästa” och vi vill lyfta fram de saker ni gör för att era medarbetare ska se fram emot att komma till jobbet på måndag morgon. Innehållet vi skapar kommer att sammanställas och publiceras i vår benchmarkrapport, samt delas ut till deltagarna på höstens heldagsseminarium ”Äntligen måndag!” (den 15 november).

Vi skapar BPPs för att lyfta fram de goda arbetsinsatser som görs på de bästa arbetsplatserna. Syftet är att inspirera andra organisationer att tänka kreativt, strategiskt och praktiskt i sitt arbete att bygga ett ”great place to work”. BPPs ofta sina rötter i en organisations värderingar och på något sätt, och reflekterar och/eller förkroppsligar organisationens identitet. De beskriver vad en organisation gör för att ta itu med anställdas verkliga behov. De tenderar att utmana status quo, sträcker sig bortom vad som förväntas av en arbetsgivare; de kommuniceras tydligt och stöds internt.

Vi kommer att avsätta plats i höstens nyhetsbrev för dessa BPPs - vad vi skriver om är upp till er!

Innehållet vill vi att ni tar från den Culture Audit© del 2 som ni skickade in till oss i samband med utvärderingen inför Sveriges Bästa Arbetsplatser 2012. Deltagandet innebär inte mycket arbete för er, ger er en chans att synas i vårt nätverk och inspirera andra med ert goda arbete.

Om ni är intresserade av att vara med, anmäl ert intresse genom att maila tgriffin@greatplacetowork.se - OBS: endast för er som rankat er på listorna över Sveriges Bästa Arbetsplatser 2012!

Tove Griffin är Director Client Development - Great Place to Work Sverige.