TALENT ME AB

TALENT ME söker nu för kunds räkning en VD till restaurangkedja

Nyhet   •   Maj 19, 2016 15:15 CEST

VD TILL RESTAURANGKEDJA

Vi söker just nu en VD till en av Skånes restaurangkedjor. Tjänsten består huvudsakligen av ekonomisk administration, marknadsföring, försäljning, personalhantering och kundkontakter. Du som söker har därför god förmåga att utveckla nätverk och skapa en gemensam kultur för att upprätthålla ett gott klimat i en stressig miljö.

För att lyckas med rollen:

Du är en öppen och kommunikativ person som värdesätter både din och andras integritet. Som ledare är du strategisk och strukturerad samtidigt som du kan inspirera och utveckla verksamheter och personal. Du agerar konsekvent och synligt för att engagera din omgivning. Att ge feedback, kritik och ta svåra beslut är något du känner dig trygg med och gärna utför på daglig basis. Förmåga att se helheten och att utnyttja det till att skapa visioner för omvärlden och dina medarbetare. Det är ett stort plus om du har tidigare erfarenhet av styrelsearbete.

Du är en duktig och driven ledare och har tidigare haft personalansvar med dokumenterat goda resultat. Då du som VD är ansvarig för verksamhetens lönsamhet bör du vara resultatinriktad, initiativrik och kommer med kontinuerliga förbättringsförslag.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:

• Styra policys, riktlinjer samt informationsflödet.
  • Arbeta för ökad omsättning, bibehålla lönekostnad- och kvalitetsmässiga mål enligt riktlinjer.
  • Arbeta emot marknaden och stärka varumärket
  • Engagera och inspirera personal
  • Bedriva verksamhetens alla delar i enlighet med lokala lagar och föreskrifter, anställnings- och miljölagstiftning samt säkerhetsföreskrifter.

Du har erfarenhet från:

• Ledarskap
  • Marknadsorienterad funktion
  • Företagsekonomi
  • Försäljning
  • Förhandlingar
  • Utveckling av verksamhet och kultur
  • Personal

Start: Omgående