Minplanet

Vinn 10 massageljus inför Earth Hour!

Nyhet   •   Feb 10, 2011 11:05 CET

Care Candles ljus är gjorda av 100 procent sojabönor som odlats på ett hållbart och miljöanpassat sätt på utvalda åkrar i USA. Ljusen har därmed inte bidragit till några skövlingar av regnskogar eller förstörelse av andra viktiga miljöer, som många andra ljusvaxer ger upphov till.

Sojabönorna som används är heller inte genmodifierade och har fått växa fritt utan inblandning av bekämpningsmedel och insektsmedel.

Använd ljuset så här: Tänd och låt brinna i 15-30 minuter tills en flytande olja har bildats. Släck lågan och vänta några sekunder. Kontrollera temperaturen genom att hälla lite av oljan som bildats från massageljuset i dina händer. Sedan är du redo att avnjuta en avkopplande och värmande massage med Caring Touch.

Massageljuset finns i nio dofter, läs om dem här. Vill du ha en speciell doft, skriv det i mailet, annars får slumpen avgöra vilken du får, om du vinner!

För att tävla, gå in på Minplanet: http://www.minplanet.se/tavling/1657-vinn-massageljus-infoer-earth-hour