Skyscanner

Vintervärmare; jakten på den eviga sommaren

Nyhet   •   Okt 08, 2010 09:46 CEST

Låt inte vintern få dig på dåligt humör; det är alltid sommar någonstans i världen, besök någon av dessa populära vintervarma destinationer!

Vintern är på väg, nätterna blir längre, temperaturerna sjunker. Om du är i behov av en vintervärmare, besök någon av dessa heta platser som garanterat får dig på sommarhumör!

Orlando

Orlando är mest känt för Musse Pigg och Kalle Anka på Walt Disney World. Och inte för att glömma den mycket efterlängtade Trollkarlsvärlden med Harry Potter, där JK Rowling fans kan tar en tur på slottet Hogwart, shoppa i Hogsmeade och äta på The Broomsticks. Men Orlando är mer än bara temaparker; här finns också möjligheter till fiske, golf, shopping och besök på några riktigt bra museer. Orlando är en härlig familjedestination med ett utbud för både stora och små. Det finns ingen anledning till att plågas genom ytterligare en kall vinter! Samla familjen och hoppa på ett flyg till Orlando för nöje i solen!

Thailand

Den gamla favoriten Thailand är populär både bland backpackers, soldyrkare och familjer. Thailand har förhållandevis jämna temperaturer på omkring 30 grader året runt vilket gör landet till ett perfekt resmål vintertid. Faktum är att vintern är en av de bästa perioderna för ett besök i Thailand tack vare svalkande briser från nordöst och den lägre luftfuktigheten under denna period. De flesta besökare kommer till Thailand via ett flyg till Bangkok innan de hoppar ombord på ett nationellt flyg eller bussar till kuststäderna i Thailandsbukten eller Andaman havet.

Lanzarote

Undkom den svenska vinterkylan genom att hoppa på ett flyg till Kanarieöarna som har en temperatur på drygt 20 grader året runt och dessutom några riktigt fantastiska stränder. Lanzarote är den ögruppen östligaste ö, belägen drygt 160 kilometer utanför Afrikas kust och hettan från Saharaöknen. Här hittar du flera anlagda stränder i de stora turistorterna men öns främsta strand är den 100 procent naturliga Papapayo. Den här ön är ett riktigt strandparadis, så hoppa på ett flyg och se det själv!

Sydney

Medan vintern börjar på jordklotets norra delar är sommaren i full blom i Australien! Sydneys förförande utomhuslivsstil lockar många besökare till det historiska distriktet ”The Rocks”,  båtturer med färjan Manly runt Sydney hamn, cafékulturen och shoppingen i Paddington och solen, stranden och surfingen på Bondi beach. Flyger du till Sydney mellanlandar du oftast i Asien. Exempelvis kan du ta ett flyg till Thailand och göra det mesta av tiden genom att stanna en dag extra här och upplev omgivningarna i ännu ett land som en bonus på resan.

Om Skyscanner:

Skyscanner är en flygsökmotor som söker igenom hundratals flygbolag och resebyråer för att hitta de absolut bästa tillgängliga flygpriserna i världen. Använd vårt smarta verktyg för att hitta de billigaste dagarna att flyga på och de billigaste destinationerna att flyga till.

Presskontakt:
Kristin Andersson