KFUM Sverige

Volontärer sökes till utvecklingsprojekt om att förebygga övergrepp

Nyhet   •   Aug 21, 2013 09:41 CEST

Hur är man en schysst kompis? Vad kan man göra om man märker att någon eller några är taskiga på idrottsträningen, i scoutpatrullen eller på fritidsgården? Vem vänder man sig till när det inte känns bra? Trygga Möten Överallt är ett projekt som drivs av Scouterna och KFUM, med stöd av Allmänna Arvsfonden. Målet med projektet är att barn och unga ska bli mer aktiva i att förebygga övergrepp och mobbning, utan att vuxna backar från sitt ansvar.

Nu söker vi ideella över 18 år från hela landet som vill vara med i någon av projektets arbetsgrupper. Du kan välja att arbeta med spridning av Trygga Möten till unga, att utveckla aktiviteter och övningar, att utforma riktlinjer för stöd, att ta fram certifieringsprogram eller intervjua barn och unga i olika åldersgrupper. Både erfarna rävar och nya krafter behövs. Projektet är ett utmärkt sätt att bidra med sin tid för att förbättra ungas situation i Sverige, en attraktiv merit i CV och en möjlighet till erfarenhet och kontakter inom och utanför KFUM. Länken nedan går till intresseanmälan och beskrivningar av de olika arbetsgrupperna på volontärbyrån. Sök och sprid vidare!

Nationell kontakt inom KFUM: Johan Callermo, Triangelförbundet – johan.callermo@kfum.se