Babyshop.com

Wheat är Babyshops senaste danska tillskott!

Nyhet   •   Okt 05, 2010 12:49 CEST

Barnkläder från Wheat som länge varit populära i Danmark har nu blivit upptagna i Babyshops välsorterade sortiment med märkeskläder för barn. Babyshop är säkra på att de klassiskt skandinaviska plaggen kommer bli populära bland sina kunder både i Sverige och internationellt.

Grundarna till Wheat har själva barn och har stor kunskap om vad som krävs för att plaggen ska fungera praktiskt. Charlotte som är grundare och även chefsdesigner skapar mode med klassiska linjer, varm färgsättning och originella mönster där barnen alltid barnen i fokus.

I kollektionen som Babyshop tagit in samsas kvalitet med riktigt komfort och vacker design som för tankarna till det bondromantiska. Fina mönster i behagliga färger på klänningar, byxor och blusar, men också enfärgade plagg med smakfulla snitt på koftor, skjortor, tyllkjolar och byxor! Som pricken över i:et har de även spetsat kollektionen med två söta gosedjurskaniner som också de bär kläder i samma mysiga still som resten av plaggen.

Om Wheat
Wheat bildades i Danmark 2002 av Charlotte och Peter Galsgaard. Charlotte är själv chefsdesigner och med klassiska linjer, varm färgsättning och originella mönster för hon vidare den skandinaviska designtraditionen.

Om Babyshop
Babyshop.se är en av Sveriges ledande butiker för barnkläder, barnvagnar, leksaker och skötväskor. Hos Babyshop.se finns varumärken som Molo, Nova Star och Skip Hop. Idag har familjeföretaget kunder i över 20 länder och har snabbt blivit en stark aktör när det kommer till designade barnkläder.