Trifolium

WoodWing släpper version 8 av sitt publiceringssystem Enterprise för parallellpublicering.

Nyhet   •   Okt 01, 2012 16:46 CEST

WoodWing meddelar att man nu lanserar version 8 av sitt publiceringssystem Enterprise, inklusive sitt redaktionella övervakningssystem Content Station.

WoodWing höjer ribban för effektivare publicering i fler distributionskanaler. Version 8 har fått utökade samarbetsfunktioner.

Dessutom är det nu också möjligt att inrätta ett särskilt arbetsflöde för arkivfiler, som zip-filer, samt för presentationer som ofta följer olika vägar i arbetsflödet från ursprungsartiklen. Version 8 stöder Adobe CS6 och användningen av flytande layouter och suppleanter layouter.  alternate

Version 8 erbjuder förbättringar inom planeringsfunktionen och innehåller arkitektoniska förändringar för ökad prestanda. Den uppdaterade arkitekturen lägger grund för ännu snabbare utveckling av lösningar för att hantera framtida marknadsmässiga krav. Nya kommunikations-protokoll som JSON och AMF har lagts till kärnan. De övergripande fördelarna är bland annat att upp-och nedladdning av stora filer till Content Station nu upp till tre gånger snabbare.

Tillägget av de nya kommunikationsprotokoll ger en ännu högre grad av flexibilitet och öppenhet. WoodWing auktoriserade samarbetspartners som nu kan integrera WoodWings Enterprise Server och Content Station till praktiskt taget alla programvaror från tredje part, utan att begränsas av den teknik som används.

"De förbättringar i arkitekturen ger oss möjlighet att snabbt och enkelt anpassa systemet med befintliga och framtida krav från magasin, förlag, tidningar och företag", säger Erik Schut, VD för WoodWing Software.