Stockpicker AB

XACT Trading köper in Bull!

Nyhet   •   Jan 20, 2010 18:26 CET

Stockpickers mest framgångsrika tradingsystem XACT Trading genererade idag köpsignal. Detta innebär att XACT Bull köps in vid morgondagens börsöppning. Bakom köpsignalen ligger den skarpa nedgången i underliggande OMXS30-index. Vi har gott hopp om att nu fånga en lokal botten och generera änne en god vinst i Trade Alerts egen spjutspets!

XACT Trading är en handelsmodell som ger köp- och säljsignaler för de två börshandlade fonderna XACT Bull och XACT Bear. (läs mera om fonderna på www.xact.se ). Handelsmodellen analyserar den dagliga volymen samt prismönster i de aktier som ingår i OMXS30 indexet. När systemet ger köpsignal, köper vi XACT Bull och när systemet ger säljsignal köper vi XACT Bear. På så sätt kan man utnyttja både positiva och negativa rörelser i OMXS30.

Grafen ovan visar avkastningskurvan för XACT Trading. Sedan januari 2008 har våra signaler genererat 117 % i direktavkastning!