Avanza Bank hyr 4100 kvm– Newsec gör ytterligare en stor uthyrning för Alectas räkning

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 16:15 CEST

PRESSMEDDELANDE - 13 september 2010

Newsec Asset Management har hyrt ut 4 100 kvm till Avanza Bank på Regeringsgatan 103 i Stockholm, en fastighet som ägs av tjänstepensionsförvaltaren Alecta. Som ensam hyresgäst får Avanza Bank möjligheten att profilera sig tydligt i fastigheten. Fastigheten kommer nu att iordningställas för att möta hyresgästens behov, vilket innebär omfattande ombyggnader. Avanza Bank flyttar in första maj 2011.

”Vi fick en första kontakt med Avanza Bank precis innan sommaren. Efter ett intensivt och extremt snabbt uthyrningsarbete är förhandlingarna nu slutförda vilket är oerhört glädjande”, säger Fredrik Brandt som är Uthyrningschef på Newsec.

”Regeringsgatan 103 kommer passa vår verksamhet mycket bra och diskussionerna med Newsec, kring utformning och kvalitet, har förts på ett mycket konstruktivt sätt”, säger Birgitta Hagenfeldt, som är CFO på Avanza Bank.

Hyresgästens rådgivare i förhandlingarna har varit CBRE.

På uppdrag av Alecta förvaltar Newsec 780 000 kvm fördelat på sex regioner från Malmö till Mälardalen. Newsec har hittills under 2010 hyrt ut 33 000 kvm för Alecta.

För ytterligare information, kontakta:
Björn Lindeborg, VD på Newsec Asset Management,
Telefon 08-55 80 50 30, e-post bjorn.lindeborg@newsec.se

Cecilia Ahlquist, Informationschef, Newsec Asset Management
Telefon 0708-24 40 35, e-post cecilia.ahlquist@newsec.se

Newsec är norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen, med 12 kontor i 7 länder. Newsec erbjuder tjänster till såväl fastighetsägare som företag som hyr eller äger sin fastighet. Newsec har omkring 550 medarbetare och har den senaste tiden varit rådgivare i affärer med ett sammanlagt värde av över 90 miljarder kronor. Vi värderar fastigheter värda mer än 650 miljarder kronor per år och förvaltar över 1000 fastigheter med ett totalt värde av 100 miljarder kronor. Via vårt väl underhållna internationella nätverk om 6000 konsulter, kan vi erbjuda våra tjänster på den globala marknaden. Detta gör oss till norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen vilket ger oss en unik förmåga att förutsäga framtiden.