Bergendahls etablerar nytt livsmedelskoncept i Vällingby City

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 08:00 CEST

Newsec har tecknat ett hyresavtal med Bergendahls avseende cirka 3 600 kvm i Vällingby City. Bergendahls, som även äger City Gross, avser att etablera ett nytt livsmedelskoncept under varumärket M.A.T. med tydlig färskvaruprofil och känsla av forna tiders saluhallar i upplevelse och bemötande. Butiken öppnar under 2014 ligger och ligger i direkt anslutning till Åregaraget med 1000 p-platser. Vällingby City har årligen cirka 10 miljoner besökare ägs av Svenska Bostäder.

”Att den första Stockholmsbutiken etableras i just Vällingby City hänger bland annat samman med att de har 10 miljoner besökare, flest butiker i västerort och en spännande blandning av butiker, restauranger, caféer, kultur och service”, säger Magnus Schön, etableringschef på Bergendahls.

Vällingby City har ett strategiskt läge i västerort där det idag saknas en matbutik av den här storleken. Etableringen av en storlivskedja är en viktig del i det strategiska utvecklingsarbete som fastighetsägaren Svenska Bostäder nu genomför tillsammans med Newsec.

”M.A.T. kommer att öka intresset för fler boende i västerort att göra sina matinköp i Vällingby City. Förutom det nya och attraktiva butikskonceptet kan vi erbjuda mycket god tillgänglighet för både bilburna och de som väljer att åka kommunalt”, säger Newsecs Peter Appelgren, Centrumchef för Vällingby City.

För ytterligare information, kontakta:
Peter Appelgren, Centrumchef, Newsec Asset Management

Telefon 08-410 614 06, e-post peter.appelgren@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör

Telefon 0708-24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.