Björn Lindeborg utses till VD för Newsec Asset Management

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2010 18:10 CET

PRESSKOMMUNIKÉ
12 februari 2010

Newsec Asset Managements VD, Mikael Hasselberg, har fattat beslutet att lämna posten som VD inom Newsec Asset Management. Bolagets styrelse har utsett vice VD Björn Lindeborg som ny VD för Newsec Asset Management.

Styrelsen utser Björn Lindeborg som ny VD med övertygelsen om att han, tillsammans med övriga ledningen, kommer att driva bolaget framåt med stor framgång.

Mikael Hasselberg har med sitt engagemang och inspirerande ledarskap, tillsammans med övriga kollegor, skapat en framgångssaga av bolagets första 10-åriga historia. Mikael har nu tagit beslut om att bygga egen verksamhet. Det känns glädjande att Mikael kommer att sitta kvar i Newsec Asset Managements styrelse och kvarstå som partner i Stronghold. Vi ser fram emot fortsatt samarbete.

Urban Edenström, Styrelseordförande Newsec Asset Management
Tel:  08 454 40 50, urban.edenstrom@stronghold.se

Björn Lindeborg, VD Newsec Asset Management
Tel: 08-55 80 50 30, bjorn.lindeborg@newsec.se

Cecilia Ahlquist, Informationschef, Newsec Asset Management
Tel: 031-721 30 35, cecilia.ahlquist@newsec.se

Newsec är norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen, med 18 kontor i 7 länder. Newsec erbjuder tjänster till såväl fastighetsägare som företag som hyr eller äger sin fastighet. Newsec har över 600 anställda och har den senaste tiden varit rådgivare i affärer med ett sammanlagt värde av över 90 miljarder kronor. Vi värderar fastigheter värda mer än 650 miljarder kronor per år och förvaltar över 1000 fastigheter med ett totalt värde av 100 miljarder kronor. Detta gör oss till norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen vilket ger oss en unik förmåga att förutsäga framtiden. Mer information på www.newsec.se.