Brandon hyr 7600 kvm logistikyta i Arendal

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2010 09:33 CET

Newsec Asset Management har i samarbete med Colliers hyrt ut 7600 kvm logistikyta i Arendal, Göteborg. Ny hyresgäst är Brandon AB, ett företag inom Pumakoncernen. Inflyttning sker 1 december 2010.

"Vi är mycket glada över att kunna välkomna ett starkt varumärke som Brandon till fastigheten, som i och med denna uthyrning nu är fullt uthyrd. Den senaste tidens uthyrningar till Agility och Brandon visar på ett stort intresse för fastigheten, vilket är positivt för området som helhet”, säger Gustav Dahlfors som är fastighetschef på Newsec Asset Management och som förvaltar fastigheten på uppdrag av fastighetsägaren, den tyska fastighetsfonden RREEF Spezial Invest Gm.

”Vi tar nu över vår viktiga logistikfunktion i egen regi efter att ha haft den outsourcad till tredje part. Eftersom vi är ett internationellt marknadsförings- och handelsföretag med kunder och leverantörer runt om i världen är det geografiska läget viktigt för oss. I Arendal uppnår vi det på ett mycket bra sätt”, säger Anderz Larqvist, VD på Brandon AB.

För ytterligare information, kontakta:
Björn Lindeborg, VD på Newsec Asset Management,
Telefon 08-55 80 50 30, e-post bjorn.lindeborg@newsec.se

Cecilia Ahlquist, Informationschef, Newsec Asset Management
Telefon 0708-24 40 35, e-post cecilia.ahlquist@newsec.se

Newsec är norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen, med 12 kontor i 7 länder. Newsec erbjuder tjänster till såväl fastighetsägare som företag som hyr eller äger sin fastighet. Newsec har omkring 550 anställda och har den senaste tiden varit rådgivare i affärer med ett sammanlagt värde av över 90 miljarder kronor. Vi värderar fastigheter värda mer än 650 miljarder kronor per år och förvaltar över 1 000 fastigheter med ett totalt värde av 100 miljarder kronor. Via vårt väl underhållna internationella nätverk om 6 000 konsulter, kan vi erbjuda våra tjänster på den globala marknaden. Detta gör oss till norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen vilket ger oss en unik förmåga att förutsäga framtiden.