Cecilia Vestin och Gustav Dahlfors tillträder nya roller på Newsec

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2016 08:00 CET

Cecilia Vestin och Gustav Dahlfors tillträder nya roller som kundansvariga inom Newsecs förvaltningsverksamhet. I sina nya positioner kommer såväl Cecilia som Gustav att ingå i den svenska ledningsgruppen.

Cecilia Vestin har varit verksam på Newsec sedan 2013, som affärsansvarig i Alecta-uppdraget och driver med engagemang Newsecs interna kvinnliga nätverk. Cecilia vann även årets Fastighetskvinna 2015. I sin nya roll som kundansvarig kommer Cecilia att ansvara för kunder som Niam, Trophi, Scius och Triuva.

Gustav Dahlfors har arbetat på Newsec sedan 2004, nu senast som fastighetschef. I rollen som kundansvarig kommer Gustav att ansvara för Newsecs förvaltningsportfölj, som bland annat omfattar kunder som LO, DNB, NLI Eiendominvest och AXA Real Estate.

”Newsec strävar efter att skapa interna karriärvägar och det är givande att ännu en gång göra en tillsättning ur de egna leden. Såväl Cecilia som Gustav har lång erfarenhet samt ett brett kontaktnät inom fastighetsbranschen, vilket är viktiga faktorer i vår ambition att kontinuerligt skapa mervärde åt våra kunder”, säger Mattias Johansson, VD, Newsec Asset Management.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1000 medarbetare fördelade på 32 kontor. Newsec har ca 260 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 500 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om mer än 30 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1000 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.