Erfarna branschprofiler och unga talanger till Newsec

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2017 07:00 CEST

fr.v. Annika Drotz, Christina Hansson, Sofia Törnqvist

Newsec välkomnar lagom till höstens intåg sex nya medarbetare i den svenska rådgivningsverksamheten. Samtliga kommer att ingå i Ulrika Lindmarks team som arbetar med värdering och strategisk analys. Därmed kompletteras teamet med ytterligare mångårig branscherfarenhet och friska perspektiv direkt från skolan.

Annika Drotz, en av Sveriges mest namnkunniga auktoriserade värderare, kommer närmast från Savills och går in som senior auktoriserad värderare på Newsec. Christina Hansson kommer närmast från Huge Fastigheter där hon senast arbetade med strategisk utveckling i vd-staben. På Newsec kommer Christina att ta en central roll inom strategisk analys. Sofia Törnqvist, också hon från Savills, går in som auktoriserad värderare med starkt kundfokus.

”Det är verkligen en drömstart på hösten att få välkomna tre så kompetenta och trevliga personer till gruppen. Annika, Christina och Sofia är både kompetenta individer och bra lagspelare som jag tror kommer att bidra mycket både externt mot kund och internt mot kollegor”, säger Ulrika Lindmark, ansvarig värdering och strategisk analys, Newsecs svenska rådgivningsverksamhet.

”Jag lockas av Newsecs entreprenöriella arbetssätt där kunden står i fokus och kollegor utbyter erfarenhet över kompetensområden. Jag har ju en tydlig retail-profil och det tror jag kommer att vara ett bra komplement till Newsecs befintliga team”, säger Annika Drotz.

”Vi stärker nu upp med några av branschens mest eftertraktade kollegor och Sveriges ledande värderingsverksamhet blir än starkare. Det är ett bra betyg för hela Newsec att tre så seniora medarbetare väljer att komma till oss”, säger Max Barclay, chef Newsecs svenska rådgivningsverksamhet.

Därutöver tar Newsec också in tre personer direkt från högskolan. Maryrose David har studerat vid Samhällsbyggnadsprogrammet på KTH, Alexandra Forss på Cass Business School i London och Madeleine Mannehed vid Linköpings Tekniska Högskola och Industriell Ekonomi på KTH.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1400 medarbetare fördelade på 7 marknader och 41 kontor. Newsec har ca 370 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 600 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om mer än 30 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1000 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.