Filippa K flyttar till Münchenbryggeriet

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2006 09:46 CEST

Filippa K, som är inne i ett mycket expansivt skede, har vuxit ut sina gamla lokaler och flyttar till Münchenbryggeriet i Stockholm. Filippa K har tecknat ett 7 årigt kontrakt på ca 2000 kvm och kommer att flytta in i sina nya lokaler den 1 oktober 2006.

“Vi är mycket glada över att få ett bolag med så gott renommé och starkt varumärke som hyresgäst. Vi har under året arbetat hårt för att förbättra inner- och yttermiljö samt servicenivån i fastigheten, säger Sven Stork, Fastighetschef på Newsec Asset Management som förvaltar fastigheten åt ägaren Whitehall Street Real Estate Funds.”

För ytterligare information kontakta:
Sven Stork, Fastighetschef Newsec Asset Management
Tel 08 558 050 96, 0708- 24 40 96.
sven.stork@newsec.se

Cecilia Ahlquist Communication Manager Newsec Asset Management
Tel: 031-721 30 35, 0708-24 40 35
cecilia.ahlquist@newsec.se

Newsec erbjuder tjänster till fastighetsinvesterare och fastighetsägare samt lokalanvändare. Bolaget grundades 1994, är partnerägt och har ca 500 medarbetare. Vår marknad är Norden och Baltikum. Newsec är resultatet av en unik, elvaårig tillväxthistoria, präglad av ständigt nytänkande. Mer information finns på www.newsec.se.

Newsec Asset Management är Sveriges ledande fastighetsförvaltare, med mer än 50 års erfarenhet av fastighetsförvaltning. Vi förvaltar idag kommersiella fastigheter och bostäder motsvarande en yta om ca 3,2 miljoner m2 till ett sammanlagt värde av ca 45 miljarder kronor. I Stockholm förvaltas var tionde kontorsfastighet av oss. Mer information på www.newsec.se