Fortsatt starkt intresse för Värtahamnen - Newsec hyr ut ytterligare 800 kvm för Alecta

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2010 09:14 CET

PRESSMEDDELANDE - 3 november 2010

Newsec Asset Management har hyrt ut 800 kvm till Millennium Media Group AB på Österhamnsgatan 68 i Stockholm, en fastighet som ägs av tjänstepensionsförvaltaren Alecta.

”Vi är mycket glada över att kunna välkomna ett starkt varumärke som Millennium Media Group till fastigheten. Vi har nyligen hyrt ut även till Försvarsmakten och Pointsharp. Vi är övertygade om att de uthyrningar vi gjort ökar intresset för resterande tillgängliga ytor. Området kring Gärdet och Värtahamnen är under utveckling och har attraktiva hyror och bra service”, säger Fredrik Brandt, Uthyrningschef på Newsec Asset Management, som förvaltar fastigheten på uppdrag av Alecta.

Millennium Media Group är ett medieföretag som numera ägs av Turner Broadcasting System, Inc.

”Det känns kreativt upplyftande, spännande och helt rätt för oss att flytta till Stockholms hetaste medieområde. Speciellt efter vår sammanslagning med Turner känns det naturligt att bolaget fortsätter sin utveckling i ett distrikt dominerat av film- och TV-bolag. De nya lokalerna är också helt anpassade efter våra behov”, säger CG Anderson, VD för Millennium Media Group AB.

För ytterligare information, kontakta:
Björn Lindeborg, VD på Newsec Asset Management,
Telefon 08-55 80 50 30, e-post bjorn.lindeborg@newsec.se

Cecilia Ahlquist, Informationschef, Newsec Asset Management
Telefon 0708-24 40 35, e-post cecilia.ahlquist@newsec.se

Newsec är norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen, med 12 kontor i 7 länder. Newsec erbjuder tjänster till såväl fastighetsägare som företag som hyr eller äger sin fastighet. Newsec har omkring 550 anställda och har den senaste tiden varit rådgivare i affärer med ett sammanlagt värde av över 90 miljarder kronor. Vi värderar fastigheter värda mer än 650 miljarder kronor per år och förvaltar över 1 000 fastigheter med ett totalt värde av 100 miljarder kronor. Via vårt väl underhållna internationella nätverk om 6 000 konsulter, kan vi erbjuda våra tjänster på den globala marknaden. Detta gör oss till norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen vilket ger oss en unik förmåga att förutsäga framtiden.