Hemfosa-uppdrag stärker Newsecs position på marknaden

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2017 07:00 CEST

Newsecs nytecknade avtal med storkunden Hemfosa innebär fortsatt expansion inom ekonomisk förvaltning. Teamet förstärks nu med ytterligare kompetens och befäster Newsecs starka marknadsposition.

Hemfosa-uppdraget, som Newsec vann efter en omfattande upphandlingsprocess i slutet av 2016 omfattar 240 bolag och ca 400 fastigheter. Idag är vi ca 120 medarbetare som fokuserar på ekonomisk förvaltning. Newsec gör omfattande rekryteringar inom segmentet för ekonomisk förvaltning för att vässa erbjudandet ytterligare och skapa förutsättningar för fortsatt tillväxt.

”Ekonomisk fastighetsförvaltning är ett område där vi har hög kompetens och med Hemfosa-uppdraget får vi möjligheter att ytterligare förstärka organisationen. Det är roligt att vinna förtroendet från fler kunder, expandera verksamheten och befästa positionen som nummer ett på marknaden. Våra engagerade medarbetare värnar om ett nära samarbete med kunden och vi strävar alltid efter att hitta nya lösningar och utvecklingsmöjligheter”, säger Mattias Johansson, vd Newsecs svenska förvaltningsverksamhet.

Uppdraget sträcker sig över fem år och viktiga parametrar i Newsecs leverans är digitalisering och att arbeta med ständiga förbättringar.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1000 medarbetare fördelade på 33 kontor. Newsec har ca 260 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 500 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om mer än 30 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1000 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.