JM AB förnyar sitt hyresavtal avseende kontoret i Frösunda

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2006 17:09 CEST

JM AB har i dagarna förnyat sitt hyresavtal gällande bolagets kontor på Telegrafgatan 4-6 i Frösunda. Newsec Asset Management förvaltar fastigheten åt ägaren DB Real Estate Investment GmbH. JM AB är den största hyresgästen och har tecknat ett hyresavtal avseende 10 000 kvm kontor (samt lager och p-platser).

“Vi är mycket glada över att få fortsatt förtroende” säger Johanna Hellenborg på Newsec Asset Management som är ansvarig förvaltare för fastigheten. ”JM har själva byggt fastigheten som vår kund DB Real Estate köpte i mars 2002 och det är därför extra glädjande att de väljer att förnya sitt hyresavtal.”

För ytterligare information kontakta:
Johanna Hellenborg, Förvaltare Newsec Asset Management
Tel 08 558 050 19, 0708- 24 40 19.
johanna.hellenborg@newsec.se

Cecilia Ahlquist, Kommunikationsansvarig Newsec Asset Management
Tel: 031-721 30 35, 0708-24 40 35
cecilia.ahlquist@newsec.se

Newsec erbjuder tjänster till fastighetsinvesterare och fastighetsägare samt lokalanvändare. Bolaget grundades 1994, är partnerägt och har ca 500 medarbetare. Vår marknad är Norden och Baltikum. Newsec är resultatet av en unik, elvaårig tillväxthistoria, präglad av ständigt nytänkande. Mer information finns på www.newsec.se.

Newsec Asset Management är Sveriges ledande fastighetsförvaltare, med mer än 50 års erfarenhet av fastighetsförvaltning. Vi förvaltar idag kommersiella fastigheter och bostäder motsvarande en yta om ca 3,2 miljoner m2 till ett sammanlagt värde av ca 45 miljarder kronor. I Stockholm förvaltas var tionde kontorsfastighet av oss. Mer information på www.newsec.se.