Lorensbergsfastigheten Wijks villa bjuds ut till försäljning

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2016 10:33 CEST

Anrika redarvillan Wijks villa i Lorensbergs villastad är till salu. Säljare är shippingbolaget Marinvest som har anlitat Newsec Investment som rådgivare.

Marinvest har valt att fokusera på shippingverksamheten och avyttrar därmed sitt fastighetsinnehav, vilket ger möjligheten att investera i en unik nationalromantisk dröm i Lorensbergs villastad, belägen mitt i centrala Göteborg med utsikt över Näckrosdammen. Marinvest väljer även att avyttra sitt övriga fastighetsinnehav som består av skärgårdsidyllerna Ulvön, Richters konservfabrik i Fjällbacka samt Ulvesunds Marina.

För ytterligare information, kontakta:
Anders Åberg, projektledare Newsec
Telefon 0705- 29 06 13, e-post anders.aberg@newsec.se
Niklas Alm, Kommunikationsdirektör, Newsec
Telefon 0708-24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 700 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över

2 000 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.