Mattias Andersson ny VD för Newsec Investment Göteborg

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2016 08:00 CET

Mattis Andersson

Mattias Andersson återvänder till Newsec för att ta sig an tjänsten som VD för Newsec Investment Göteborg. Mattias har lång och gedigen erfarenhet inom transaktionsrådgivning och är utbildad civilekonom.

Newsec Investments nuvarande VD, Anders Åberg, kommer att ta rollen som arbetande styrelseordförande med fokus på att fortsätta skapa affärer samt vara ett stöd för Mattias och verksamheten.

”Jag är mycket nöjd att meddela att vi har rekryterat Mattias Andersson som VD för Newsec Investment. Vi vet att Mattias är väl lämpad för uppgiften då vi haft förmånen att arbeta med honom tidigare under ett flertal år, och vi är väldigt glada att han har valt att återvända till Newsec. Mattias har alla de egenskaper som är viktiga för en VD i denna typ av verksamhet”, säger Anders Åberg, arbetande styrelseordförande Newsec Investment.

Mattias har lång och gedigen erfarenhet inom transaktionsrådgivning och är utbildad civilekonom med en MSc i industriell och internationell marknadsföring från Uppsala Universitet. Mattias är registrerad som fastighetsmäklare sedan 2003.

”Jag är glad att fått förtroendet att leda Newsec Investment och ser fram emot att tillsammans med våra duktiga medarbetare vidareutveckla verksamheten. Bolaget har under många år haft en mycket stark position på marknaden för fastighetstransaktioner i Väst- och Sydsverige”, säger Mattias Andersson, tillträdande VD Newsec Investment.
Mattias tillträder sin nya tjänst under mars 2016.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1000 medarbetare fördelade på 32 kontor. Newsec har ca 260 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 500 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om mer än 30 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1000 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.