Newsec Asset Management flyttar till nytt kontor i Göteborg

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2016 08:00 CET

Newsec Asset Management har tecknat ett hyreskontrakt avseende 1 800 kvm för flytt av kontoret inom Göteborg. De nya lokalerna är belägna i Nordstaden 33:3, mer känt som Hasselbladshuset, och inflyttning sker i april 2016. Newsec tar därmed de sista vakanta lokalerna i fastigheten som ägs av pensionsförsäkringsbolaget Alecta.

”Vår kundbas har ökat under det senaste året och vi har gjort ett antal nyrekryteringar, vilket har lett till att vi växt ur våra befintliga lokaler. Vår flytt till Hasselbladshuset kommer att ge oss flexibla och moderna lokaler”, säger Mattias Johansson, VD, Newsec Asset Management AB.

Hasselbladshuset, som har en yta om totalt 14 700 kvm och är beläget på Östra Hamngatan 3/Sankt Eriks Torg 5 i Göteborg, ägs sedan 2014 av pensionsförsäkringsbolaget Alecta. Under 2008 genomfördes en ombyggnation och modernisering av fastigheten, som idag är miljöklassad enligt Green Building.

Det nya hyresavtalet omfattar 1 800 kvm och löper under 5 år. Inflyttning sker i april, 2016. Fastigheten förvaltas sedan 2008 av Newsec.

Bland övriga hyresgäster i Hasselbladshuset återfinns Setterwalls Advokatbyrå, MQ, Nordic Wellness Göteborg samt restaurangen Swedish Taste.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1000 medarbetare fördelade på 32 kontor. Newsec har ca 260 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 500 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om mer än 30 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1000 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.