Newsec Asset Management har fått uppdraget att förvalta Nordea Banks gallerior i Stockholm

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2010 11:03 CET

16 februari 2010

Newsec Asset Management har från den 1 januari 2010 fått det prestigefyllda uppdraget att förvalta Nordea Banks gallerior och handelsytor. Uppdraget omfattar fyra fastigheter i centrala Stockholm och innefattar bland annat PK-Huset och Passagen. Bland hyresgästerna finns kända varumärken som Gina Tricot, John Wall, Cervera och Nilson Group.

I och med det nya uppdraget förstärker Newsec sin position som landets största förvaltare av handelsbestånd och som den ledande fastighetsförvaltaren i Norra Europa.

För ytterligare information kontakta:

Björn Lindeborg, VD, Newsec Asset Management
Tel: 08-55 80 50 30, bjorn.lindeborg@newsec.se

Cecilia Ahlquist, Informationschef, Newsec Asset Management
Tel: 0708-24 40 35 cecilia.ahlquist@newsec.se

Newsec är norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen, med över 20 kontor i 8 länder. Newsec erbjuder tjänster till såväl fastighetsägare som företag som hyr eller äger sin fastighet. Newsec har över 600 anställda och har den senaste tiden varit rådgivare i affärer med ett sammanlagt värde av över 90 miljarder kronor. Vi värderar fastigheter värda mer än 650 miljarder kronor per år och förvaltar över 1000 fastigheter med ett totalt värde av 100 miljarder kronor. Via vårt väl underhållna internationella nätverk om 6000 konsulter, kan vi erbjuda våra tjänster på den globala marknaden. Detta gör oss till norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen vilket ger oss en unik förmåga att förutsäga framtiden.