Newsec Asset Management har på uppdrag av Alecta omförhandlat avtalet med Skatteverket som hyr ca 22 700 kvm på Rosenlundsplatsen i Göteborg

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2009 13:52 CET

17 december 2009

Newsec Asset Management har efter en omfattande omförhandling förnyat hyresavtalet med Skatteverket på Rosenlundsplatsen 3-5 i Göteborg. Omförhandlingen innebär att Skatteverket hyr ca 22 700 kvm och förlänger avtalet med ytterligare sex år.  I och med omförhandlingen kommer lokalerna genomgå en helhetsrenovering avseende ytskikt och mindre planlösningsändringar. Arbetet kommer att påbörjas under nästa år och beräknas vara färdigställt 2011.

För ytterligare information kontakta:

Jimmy Ronstad, Affärsansvarig Väst, Newsec Asset Management
Tel: 0704-108228, jimmy.ronstad@newsec.se

Thomas Dansk, Asset Manager, Alecta
Tel: 0732-300 225, thomas.dansk@alecta.com

Cecilia Ahlquist, Informationschef, Newsec Asset Management
Tel: 0708-24 40 35 cecilia.ahlquist@newsec.se

Newsec är norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen, med 18 kontor i 7 länder. Newsec erbjuder tjänster till såväl fastighetsägare som företag som hyr eller äger sin fastighet. Newsec har över 600 anställda och har den senaste tiden varit rådgivare i affärer med ett sammanlagt värde av över 90 miljarder kronor. Vi värderar fastigheter värda mer än 650 miljarder kronor per år och förvaltar över 1000 fastigheter med ett totalt värde av 100 miljarder kronor. Detta gör oss till norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen vilket ger oss en unik förmåga att förutsäga framtiden. Mer information på www.newsec.se.