Newsec Asset Management har under året hyrt ut ca 6 000 kvm i World Trade Center för tjänstepensionsföretaget Alecta

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2009 10:08 CET

21  december 2009

Newsec Asset Management har efter ett framgångsrikt uthyrningsarbete och genom en del tilläggsuthyrningar hyrt ut totalt ca 6000 kvm i World Trade Center (WTC) i Stockholm. Bland hyresgästerna finns kända varumärken såsom Saab, SSAB, SWEDAC, Rottneros och Lexicon.

”Efter vårens avvaktande hyresmarknad har det under hösten tagit fart på allvar och det känns därför extra roligt att vårt strukturerade uthyrningsarbete ger resultat. Konjunkturen till trots visar det att WTC fortfarande står sig mycket bra och är ett attraktivt alternativ till konkurrerande fastigheter i närområdet”, säger Daniel Kronheffer som är Kundansvarig hos Newsec Asset Management och som förvaltar fastigheten på uppdrag av tjänstepensionsföretaget Alecta.

För ytterligare information kontakta:

Daniel Kronheffer, Kundansvarig, Newsec Asset Management
Tel: 0735-01 07 00, daniel.kronheffer@newsec.se

Danor Ghersinich, Asset Manager, Alecta
Tel: 070-420 22 20, danor.ghersinich@alecta.com

Cecilia Ahlquist, Informationschef, Newsec Asset Management
Tel: 0708-24 40 35 cecilia.ahlquist@newsec.se

Newsec är norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen, med 18 kontor i 7 länder. Newsec erbjuder tjänster till såväl fastighetsägare som företag som hyr eller äger sin fastighet. Newsec har över 600 anställda och har den senaste tiden varit rådgivare i affärer med ett sammanlagt värde av över 90 miljarder kronor. Vi värderar fastigheter värda mer än 650 miljarder kronor per år och förvaltar över 1000 fastigheter med ett totalt värde av 100 miljarder kronor. Detta gör oss till norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen vilket ger oss en unik förmåga att förutsäga framtiden. Mer information på www.newsec.se.