Newsec avslutar bostadsförvaltningsuppdrag i södra Sverige

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 10:01 CET

Styrelsen i Newsec Asset Management har beslutat att inte förlänga förvaltningsavtalen gällande 3 290 bostäder på fyra orter i södra Sverige. Uppsägningen är ett led i att renodla verksamheten mot kommersiella fastigheter i Öresundsregionen.

Styrelsen i Newsec Asset Management har beslutat att i större omfattning renodla verksamheten i Södra Sverige mot kommersiella fastigheter och därmed inte förlänga nuvarande förvaltningsavtal avseende 73 fastigheter och totalt 3 290 lägenheter på följande fyra orter Malmö, Landskrona, Markaryd och Göteborg.

”Det är ett logiskt steg. Prioriteringen ger oss en tydligare profil vilket vi tror är nödvändigt för att nå målet att även i södra Sverige bli den ledande förvaltaren när det gäller kommersiella fastigheter”, säger Björn Lindeborg, VD Newsec Asset Management.

Newsec kommer att fortsätta förvalta fastigheterna under uppsägningstiden som längst löper fram till 2012-03-31.

”Öresundsregionen är en fortsatt expansiv marknad och är både på kort och på lång sikt full av möjligheter”, säger Björn Lindeborg, VD Newsec Asset Management.

För ytterligare information, kontakta:
Björn Lindeborg, VD Newsec Asset Management,
Telefon 0705-19 30 90, e-post bjorn.lindeborg@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikations- och marknadschef
Telefon 0708-24 40 88, e-post: niklas.alm@newsec.se

Newsec är norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen, med 12 kontor i 7 länder. Newsec erbjuder tjänster till såväl fastighetsägare som företag som hyr eller äger sin fastighet. Newsec har omkring 550 anställda och har den senaste tiden varit rådgivare i affärer med ett sammanlagt värde av över 90 miljarder kronor. Vi värderar fastigheter värda mer än 650 miljarder kronor per år och förvaltar över 1 000 fastigheter med ett totalt värde av 100 miljarder kronor. Via vårt väl underhållna internationella nätverk om 6 000 konsulter, kan vi erbjuda våra tjänster på den globala marknaden. Detta gör oss till norra Europas enda fullserviceföretag inom fastighetsbranschen vilket ger oss en unik förmåga att förutsäga framtiden.