Newsec befäster sin position som marknadsledare inom värdering

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2014 08:00 CEST

Efter flera nya större värderingsuppdrag rekryterar Newsec Annika Engströmer som senior värderare och projektledare baserad i Stockholm. Annika kommer närmast från DTZ där hon arbetat med värdering av större fastighetsportföljer.

”Det ska bli mycket stimulerande att börja på Newsec. Jag ser fram emot att arbeta i ett företag som är delaktigt i alla delar inom fastighetsaffären”, säger Annika Engströmer, tillträdande värderare på Newsec.

Flera nya större uppdrag och många transaktionsnära värderingar på uppdragslistan är en av anledningen till att Newsec förstärker sitt team med ytterligare en senior värderare.

”Annika har stor erfarenhet av den typen av uppdrag som vi arbetar mycket med. Hon är auktoriserad värderare och även certifierad av RICS vilket gör att vi fortsätter vara den aktör med flest certifierade värderare i branschen”, säger Ulrika Lindmark, Head of Valuation & Advisory på Newsec.

Annika Engströmer börjar på Newsec i augusti 2014.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulrika Lindmark, Head of Valuation & Advisory, Newsec Sweden

Telefon: +46 (0)8 454 40 48, e-post ulrika.lindmark@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör, Newsec

Telefon: 0708-24 40 88, e-post: niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.