Newsec erhåller förvaltningsuppdrag av Pohjola

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2012 12:31 CEST

Newsec Asset Management i Finland har fått i uppdrag att från och med 1 juli förvalta fastigheter belägna i hela Finland med en total yta om cirka 700 000 kvm. Fastigheterna ägs av Pohjola Property Management som därmed blir ny kund till Newsec Asset Management.

”Detta är vårt största enskilda uppdrag någonsin och vi är givetvis mycket stolta över förtroendet att förvalta aktuellt bestånd”, säger Mikko Salla, chef för Newsecs finska förvaltningsbolag.

För ytterligare information, kontakta:
Mikko Salla, VD Newsec Asset Management Oy
Telefon +358 358 40 567 4407, e-post mikko.salla@newsec.fi

Niklas Alm, Kommunikationschef

Telefon 0708 24 40 88, e-post niklas.alm@newsec.se

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster via affärsområdena Advice, Asset Management och Transactions.  Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Koncernen har egen verksamhet i sex länder, över 500 medarbetare och omsätter cirka 600 MSEK.

Newsec genomför årligen hundratals uppdrag och förvaltar över tusen fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.

Newsec Property Outlook har publicerats sedan 2001. Ladda ner den senaste rapporten på www.newsec.com/npo.