Newsec erhåller uthyrningsuppdrag av Atrium Ljungberg

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2013 08:00 CET

Newsec har fått i uppdrag av Atrium Ljungberg att ansvara för uthyrning av projektfastigheten Sickla Front, Nacka. Fastigheten, som är miljöcertifierad enligt BREEAM, har en uthyrningsbar yta om cirka 10 800 kvm, fördelat på två huskroppar. Uthyrningsarbetet inleds omgående och fokuseras initialt på företag som söker lokal över 5 000 kvm.

”Sickla i sydöstra Stockholm är ett expansivt område som på kort tid utvecklats från ett industriområde till en blomstrande handels- och arbetsplats. Det förklaras blanda annat av det mycket goda kommunikationsläget och ett stort befolkningsunderlag. Sickla Front ger möjlighet till moderna, och effektiva lokaler med utmärkt skyltläge i en levande och attraktivt del av huvudstaden”, säger Fredrik Brandt, Uthyrningschef, Newsec Asset Management.

Sickla Front ligger på gångavstånd från Sickla Affärskvarter, en av Sveriges ledande handelsplatser, med all tänkbar handel, restauranger och service. Mittemot fastigheten börjar Hammarby Sjöstad med hög servicegrad i form av butiker, restauranger, caféer, livsmedel mm.

”Vi är stolta över det förtroende Atrium Ljungberg visat genom aktuellt uthyrningsuppdrag. Med vår kompetens, starka varumärke, långa erfarenhet och breda kontaktnät har vi rätt förutsättningar för att skapa mervärde i uthyrningsuppdrag”, säger Fredrik Brandt, Uthyrningschef, Newsec Asset Management.

Sickla Front är byggt i hög standard med de senaste materialen med tanke på att skapa största möjliga flexibilitet för hyresgästerna. Fastigheten är miljöcertifierad enligt BREEAM för att vara långsiktigt hållbart med miljöklassade material, förnybar energiförsörjning, energisnåla fönster och installationslösningar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Fredrik Brant, Uthyrningschef, Newsec Asset Management
Telefon: 0708-44 30 91, e-post: fredrik.brandt@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationschef, Newsec
Telefon: 0708-24 40 88, e-post: niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.