Newsec erhåller utökat förtroende av LaSalle Investment Management

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2014 08:00 CEST

Newsec tecknar nytt avtal med LaSalle Investment Management avseende fastigheten Stansen 1 bestående av 17 400 kvm i Häggvik, Sollentuna. Avtalet inkluderar ekonomisk och teknisk förvaltning samt teknisk drift.

”Vi förvaltar en av LaSalle Investment Managements fastigheter sedan tidigare och det är självklart mycket glädjande att de gett oss förtroende att förvalta även Stansen 1. Vi ser fram emot ett fortsatt nära samarbete och att utveckla fastigheten tillsammans med kunden”, säger Stefan Mossvall, Fastighetschef, Newsec Asset Management.

Stansen 1 är beläget i Häggvik, Sollentuna, och inkluderar fyra fastigheter med en area om 17 400 kvm. Bland hyresgästerna finner man Coop Forum, Jysk, Blomsterlandet och McDonalds. Uppdraget för Stansen 1 omfattar ekonomisk och teknisk förvaltning och teknisk drift.

Avtalet med Newsec har ombesörjts av Genesta som är LaSalle Investment Managements samarbetspartner i Sverige.

”Newsec erbjuder högkvalitativa förvaltningstjänster och är en kompetent samarbetspartner med fokus på att skapa bestående värden”, säger Ted Söderlund, Asset Manager, Genesta.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Stefan Mossvall, Fastighetschef, Newsec Asset Management
Telefon: 0705-73 43 66, e-post: stefan.mossvall@newsec.se

Niklas Alm, Kommunikationsdirektör, Newsec
Telefon: 0708-24 40 88, e-post: niklas.alm@newsec.se

Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 600 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Newsec genomför årligen tusentals uppdrag och förvaltar över 1 500 fastigheter. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.