Newsec får driftuppdrag på exklusivt Lidingöhotell

Pressmeddelande   •   Jan 22, 2018 07:00 CET

Från och med december 2017 har Newsec en fastighetsskötare på plats på det exklusiva Blue Hotel på Lidingö. Fokus i det nytecknade uppdraget ligger på teknisk service och drift av alla hotellets faciliteter, inklusive konferens och spa.

”Vi satsar mycket på att erbjuda service i absolut toppklass och besöksintensiva verksamheter, såsom hotell- och konferensanläggningar, är något vi är riktigt duktiga på. Vi har redan flera fina varumärken bland våra kunder och det är roligt att nu också få förtroendet från Blue Hotel”, säger Jesper Kronstrand, chef Newsecs svenska verksamhet inom teknisk service och drift.

Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster inom rådgivning och förvaltning. Newsec grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 1 700 medarbetare fördelade på samtliga sju marknader i Norden och Baltikum . Newsec har ca 370 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 760 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om ca 30 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1600 miljarder kronor. Tack vare stora volymer, lokal närvaro samt bredd och djup inom olika verksamheter besitter Newsec unik kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa.